Naglar

Tja!
Jag har kommit in i en period när jag målar naglarna like a mad womman. Det är crazy! Anedningen är att jag måste sluta bita på naglarna. Stackars små rackare alltså... Men, jag har kommit på mig själv med att inte bita på naglarna när jag har nagellack. Japp, ni fattar grejen va? Så nu ska jag i alla fall visa er grejer som är väldigt bra! Eller det tycker i alla fall jag :) Sen tror inte jag alls på mirakelgrejer, typ ".. får dina naglar att växa dubbelt så fort". Pff. Men det anske lurar naglarna? Vem vet?

1. Ta bort allt gamalt från dina naglar med nagellacks remover, sen tvätta händerna!

2. Fila naglarna. Jag klipper dom inte. Det försvinner så mycket, så fort då. Nej, tacka vettja nagelfilen!

3. Använd en "Buffing block". Eller vad det nu heter? Alltså en poleringsfil som du använder naglarna. Då blir ytan på dom mycket slätare och glansigare. Man kan köpa dom på H&M har jag sett, bara en liten hint.

4. Den här grejen är fräsig tycker jag! Den heter "myrrh oil". Hade aldrig hört talas om, men jag went wild och köpte den. Den luktar ciron! I alla fall, man tar ett lager på naglarna, men börja några millimeter längre upp, så att nagelbanden också får ett lager. Sen masserar man nageln och nagelbanden ett tag, tills det mesta av produkten har "sjunkit in" (förvunnit helt enkelt). Efter det tar du en manikyr pinne (den var skitig, så jag slängde den) och petar ner nagelbanden. Det är lätt nu, eftersom nagelbanden är mjuka.

5. POWERFLEX NAIL STRENGTHENER. Försök säga det snabbt. Kanske bara är jag som tycker det är svårt... För dom som inte förstår, så är det stärkande och gör naglarna lite hårdare. Inte permanent, men medans det sitter på. Jag tar två lager och låter det torka så länge jag orkar. Vanligtvis ca 2 minuter. Men försök att torka det längre, då blir det bättre! Trust me.

6. Nu är det time for some lacking my firends! Här är ett tips. Lacka med tre drag! Alltid! Ett i mitten, ett åt sidan, och ett åt den andra sidan. Förstår ni? Jag gör bara två drag på mina lillfingrar för att dom är så små. Och vissa (tex Sanna wee), kanske behöver dra fler gånger på tummen. Avgör det själva folks.
Jag kör nästan alltid två lager. Det blir snyggare då!

7. Topplack. Tre drag, två lager. Egentligen ska man ha baslack också, men jag använder bild 5 till det.

8. Nagelbandskräm och handkräm. Jag vet inte varför jag tar det sist, men om man inte tar det innan man lackar det, se då till att ta en tops eller papper och toska själva nageln, så att den är torr!

Tadaa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0