Året var 2011

Jag tänkte att jag skulle försöka gå igenom lite av 2011, bättre sent än aldrig :)

Januari:
Jag komme faktiskt inte ihåg så mycket av januari, jag tror att vi började med nationella prov bland annat. Kul minne. Sen så var det i januari vi åkte till Åbo (tror jag), några stycken från båda niorna som hade varit med i ett teater-musikal projekt. Det var jätte roligt. Fast det var kallt som satan.

Haha alla köpte ett mumintroll...

Februari:
Var den månad jag och min familj åkte till Kina för andra gången. Tio dagar i beijing. Underbart, kaos, fantastiskt. Vi hälsade på vår släkt där borta. Fick träffa minstingen, som bara var ett år då tror jag. Det är häftigt att man förstår barn och barn förstår en själv, trots att man inte kan ett ända ord på samma språk. Det enda han sa var "Bo bo bo", vilket betyder "nej, nej, nej". Gullig unge. Otroligt gullig kusin, lilla Rue.



Mars:
Oj, jag vet inte vad som hände i mars, har mycket olika bilder. Det var mycket mys dagar med Hanna. En hel del annat, både av det ena och det andra.




Jag och en fyraåring byggde en storslagen järnväg. Försök slå den.

April:
Jag klippte mig för första gången på två år i april. Inte mycket, men jag gjorde det. Jag tror att jag nästan var lite rädd innan. Men bara lite... Det var också nån hemmafester hos Karin. Jag vet inte om det var då, men nån gång hade vi också tacos krig.
Jag, min familj och mormor & morfar åkte till tyskland på påsklovet. Solade till och med då. Det fanns världens underbaraste turkisk och egypisk basu på stället vi bodde. Gymmade också. Gick sådär. Dog efter fem minuter hehe.


Hannas bad ass busted blick. Underbar!


Oh yes!

Maj:
Fyllde 16. Fick en gul "one pice" från Gina. Mamma allar mig kyckling varje gång jag har den på mig om någon vill veta. Det var inte långt kvar av skolan. Inte långt alls.
Jag fick låna världens snyggaste skor av min kusin till balen. Göör snygga var dom. Fick panik när jag hade repat dom haha. Hade bal också. Lite överskattat tycker jag, men också kul. Hade typ världens tråkigaste klänning från h&m. Fancy.




Juni:
Slutade nian. Craaaazy! Sjukt härligt! Grät mycket på avslutningen. Det var väldigt sorgligt. Fast kul. Allt sammtidigt.
I och med avslutningen började också sommarlovet. Ganska logiskt.
Och min älskade älskade bror tog studenten. Helt sjukt. Han är ju varken stor eller mogen? För mig har han fortfarande pecis börjat gymnasiet. Och om två och ett halvt år är det min tur.




Juli:
Det var då jag sommarjobbade. Tre veckor på ett äldre boende. Det var faktiskt jätte roligt! Älskar att jobba över huvud taget! Jag har nästan inga bilder alls från sommaren. Jag vet inte varför. Eller jo, det kan ju förstås vara för att min mobilen med alla bilderna somnade in. Skit mobil. Men i alla fall, både juni och juli var härliga månader. Var mycket hos patrik med massa vänner. Det var awsome!


Vi försökte poppa popcorn på brasan. Det gick väldigt inte bra (om man kan utrycka det så).




Augusti:
Jag var i Hannas stuga. Och det var faktiskt varmt! Vi låg och stekte i furudal "city". Lövly. Hittar inte bilderna men dom finns här. Vi var också på Gran canaria, men jag hittar inte mina bilder på det heller, så dom finns här Helt underbart! Stekte som få. Sen fasade jag inför skolstarten. Ville ha mer sommarlov.


Jag och min storebror tältade också på våran tomt när han hade fått ett nytt tält. Invigning på hemmaplan liksom. Vi rullade ihop våra madrasser (från sängarna) tillsammasn med täcken och kuddar och bar ut dom. Sjukt mysigt. Sen var det en annan sak att jag skulle upp på morgonen kl 7 och jobba. Inte lika mysigt.

Se där! Nu hittade jag lite bilder i alla fall! Detta är den mumsiga Hanna och våran soon to be mumsiga paj. Vi har nån tradition att varje gång jag komemr till hennes stuga sätter vi på oss stÖWlar (tänkt er utalet) och plockar bluubärris. Vi sjunger också när vi är i skogen. Högt som tusan. Måste vara en härlig syn...


Sådär, nu var sommaren färdig. Jag måste läsa färdigt min eneglska bok nu, så ni får resten av halvan om ett tag. Kramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0